Όσα πρέπει να ξέρετε αν παίρνετε μελατονίνη για τον ύπνο

0
15

 

 

 

Η μελατονίνη είναι γενικά ασφαλής για βραχυπρόθεσμη χρήση. Σε αντίθεση με πολλά φάρμακα ύπνου, η μελατονίνη είναι απίθανο να προκαλέσει εξάρτηση, μειωμένη ανταπόκριση μετά από επαναλαμβανόμενη χρήση (συνήθεια), ή κάποιο φαινόμενο τύπου hangover.

Η ορμόνη μελατονίνη παίζει ρόλο στον φυσικό κύκλο ύπνου και αφύπνισης του κάθε ατόμου μέσα στο 24ωρο. Τα φυσικά επίπεδα μελατονίνης στο αίμα είναι υψηλότερα τη νύχτα.

Κάποιες έρευνες υποδεικνύουν ότι τα συμπληρώματα μελατονίνης μπορεί να είναι χρήσιμα στη θεραπεία διαταραχών ύπνου -όπως η καθυστερημένη φάση ύπνου- και να παρέχουν κάποια ανακούφιση από την αϋπνία και το jet lag.

Οι πιο συχνές παρενέργειες της μελατονίνης είναι:

-πονοκέφαλος
-ζάλη
-ναυτία
-υπνηλία

Άλλες, λιγότερο συχνές παρενέργειες της μελατονίνης είναι:

-βραχυχρόνια συναισθήματα κατάθλιψης
-ήπιο τρέμουλο
-ήπιο άγχος
-κοιλιακές κράμπες
-ευερεθιστότητα
-μειωμένη εγρήγορση
-σύγχυση, ή αποπροσανατολισμός
-ασυνήθιστα χαμηλή αρτηριακή πίεση (υπόταση)

Επειδή η μελατονίνη μπορεί να προκαλέσει υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας, μην οδηγείτε, ή χρησιμοποιείτε βαριά μηχανήματα εντός πέντε ωρών από την λήψη του συμπληρώματος.

Επιπλέον, τα συμπληρώματα μελατονίνης μπορούν να αλληλεπιδράσουν με διάφορα φάρμακα, όπως:

-αντιπηκτικά και αντιαιμοπεταλιακά φάρμακα
-αντισπασμωδικά
-αντισυλληπτικά φάρμακα
-φάρμακα για τον διαβήτη
-φάρμακα που καταστέλλουν το ανοσοποιητικό σύστημα (ανοσοκατασταλτικά)

Εάν σκέφτεστε να πάρετε συμπληρώματα μελατονίνης, συμβουλευτείτε πρώτα τον γιατρό σας, ειδικά εάν έχετε οποιασδήποτε ζητήματα υγείας. Ο γιατρός θα σας βοηθήσει να προσδιορίσετε, εάν η μελατονίνη είναι κατάλληλη για εσάς.

Πηγή: mayoclinic.org